Test

Heléns familj vs. Kitchenaid 0-1

Min mamma har nu i ett par år trånat något sjukt efter en kitchenaid, hon har pratat om denna jävla maskinen så mycket så att t.o.m. jag kan saker om den som jag verkligen inte borde kunna. Men mamma har inte köpt den då hon tycker den varit för dyr.

Men så nu, ett par år senare så har det äntligen hänt…
Jag  kommer hem till mina föräldrar, släpper in mina odjur, tar av mig ytterkläderna då mamma säger:

- Kom här ska du få se vad jag köpt… (Med ett mega leende)

Jag går in i köket och ser min mamma står och klappar en kitchenaid kärleksfullt.

- Jag förstod det, säger jag
- Hur kunde du veta det?
- Vet inte, märkte de på dig. Hur mycket fick du ge för den?
- 6000 (Med en övertygande min och röst om att de kanske är lite dyrt men det är den ju värd)
- Jojo men bra där mamma.


Nu tycker jag faktiskt att min mamma är värd den eftersom hon sällan unnar sig saker i den prisklassen och eftersom hon verkligen verkligen vill ha den. PLUS att hon nu till en början kommer baka och ha sig hela tiden och de betyder ju att de blir massa gott till mig :)

När jag sen frågar pappa hur många gånger han tror hon kommer använda den lite på skoj, säger min kloka mamma:

- Men trixet är ju att jag hade behövt köpa en ny elvisp eftersom den jag har är i sönder, och det behöver jag inte nu för det finns i min kitchenaid!

(Prisskillnaden på en elvisp och mammas kitchenaid är ju typ bara 5700)


Ja mamma, de e det som är trixet.
Mamma har ett fantastiskt sinne för affärer.

 

 

 

Nu sitter hon i här i soffan och säger
Skriver du något dumt om mig så ska du inte få smaka en endaste grej jag bakar med min kitchenaid”  
Med en röst som går upp i ton mot slutet av meningen… som norskan typ.... eller ett barn som retas


Kommentarer
Postat av: Empan

Hahaha jag kommer ju drömma mardrömmar nu om hur Helen står och klappar på sin kitchenaid och ler lite halvbusigt med en köttkniv i den hand hon inte klappar med..

2009-11-07 @ 02:52:59
URL: http://emilyfridalinnea.blogspot.com
Postat av: Helen

inga kakor till DIG

2009-11-07 @ 20:29:06
Postat av: Empan

Helen det var inte jag som skrev!! Någon har hackat mitt internet, så jääävla snopet!! Jag kommer till jul, älskar dig puss! ;-)

2009-11-08 @ 03:21:48
URL: http://emilyfridalinnea.blogspot.com
Postat av: Steffe The ********

Det måste vara ett kanonköp, med tanke på att duvan är inblandad.. Hacka inte på den hand som föder dig och dina bjäbbisar! :)

2009-11-08 @ 10:39:56
Postat av: Sara

Hej, vad ska du göra idag då? :P

2009-11-08 @ 10:55:54
URL: http://saransara.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis till henne, haha! :)

2009-11-08 @ 11:36:14
URL: http://dreyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0