Test

Jantelagen..

..är ett löjligt påhitt som uppstod någon gång på 30-talet av någon Aksel. Jag känner inte till så mycket om "historian"  bakom detta...?.. så kallade koncept, men jag hoppas att den här mannen bara var uttråkad och hade en jävla humor och fick för sig att driva lite med folket och knåpa då ihop den här lilla Fjantelagen i sin lilla bok, och att folket sen nånstans där på vägen snappade upp detta och tog de på fullt allvar..?
Tyvärr är det väl inte så, utan detta är något som togs på största allvar av den här Aksel då de skrevs! Han skrev tydligen det av den anledningen jag hoppades på, eller ja.. han gjorde väl en "beskrivning" på hur vi skandinavier är! Och när det då kom på papper så köpte folket det rakt av, och vad säger det!?
Iaf så tror jag att den här Jantelagen är en liten bas ingrediens i vår svenska mentalitet.
Det är den som ligger bakom och kanske tom är en förklaring till varför vi fortfarande är så sjukt gråa och torra...  eller..?

"ooOoOo -Jag hälsar gärna på dig-fast jag inte tycker om dig-men håll dig på avstånd-och ha det nu så braaa-kraaamkram"  TACK FÖR KAFFET

Akta så du inte kommer för nära och lär dig din plats.. ungefär. Nä jag har sagt det förut och jag säger det igen, Svenskar överlag är bland de tråkigaste, snålaste, falskaste torrbollar på denna jord.


              JANTELAGEN

  • Du skall inte tro att du är något.
  • Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  • Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  • Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  • Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  • Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  • Du skall inte tro att du duger till något.
  • Du skall inte skratta åt oss.
  • Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  • Du skall inte tro att du kan lära oss något.

  •  



    Fuck Jantelagen!

    Kommentarer
    Postat av: - ● Rebecca ● -

    Ha ha tack tack!

    2008-10-21 @ 14:26:06
    URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0